sherylien.blogg.se

Värsta på länge.

Publicerad 2016-03-04 11:00:32 i Allmänt,

Influensan fick mig för en kort stund. Det började med att jag tappade rösten i fredags (förra veckan), dagen efter hade jag frossa, hög feber och fick behålla den i ett par dagar. När det var som värst (i tisdags) så svalde jag stora tennisbollar och när jag drack vatten eller något annat så kändes det som att jag svalde tusen nålar. 

Febern var borta i tisdags men då började allt annat att spela in. Jag fick inte igång mitt saliv och kunde inte somna för att jag tvungen att ligga med huvudet högt, jag mådde illa av alla varma drycker och halstabletter som missbrukades för att dämpa smärtan. Jag har inte känt någon smak av mat sen i måndags och kommer nog inte göra det på ett tag. Känner bara salt, surt och sött. Fick inte heller åka till vårdcentralen för att de sa till mig att det lät som att jag hade virus i halsen, så då behövdes det "bara" vila och mycket vatten.. Blev rätt irriterad då för vad tror de att jag har gjort de senaste dagarna? Jag har aldrig upplevt en "förkylning" på det här brutala sättet och förstod väl rätt tidigt att jag måste förebygga men istället blev det bara värre och värre för varje dag som gick, sen kunde jag inte sova heller, så hela mitt förkylningsförlopp har typ förlängts till det dubbla. 

Ska till vårdcentralen idag då jag känt små smärtor i mina öron och min feber är tillbaka. Jag har inte heller fått tillbaka talförmågan. Jag och Robin har kommunicerat via lappar. Han är förresten världens bästa, han har verkligen tagit hand om mig och sett till att jag fått de bästa förutsättningarna trots detta skit. Men jag känner att jag är på förbättringsvägen nu. Jag sväljer pingisbollar istället för tennisbollar ;-) Fuck influensan, fuck förkylning och fuck hals-virus! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sherylien

Born in 1991

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela